Nieuwe huisstijl Sanquin Bloedvoorziening

Sanquin heeft een nieuwe huisstijl uitgerold. De vertrouwde pelikaan, als symbool voor altruïsme en barmhartigheid, blijft hierbij uiteraard behouden. Wel heeft de pelikaan een facelift ondergaan. 

Sanquin is in de volksmond vooral bekend als ‘de Bloedbank’. Het werven van nieuwe donors springt in de media vaak het meest in het oog. Maar inmiddels breekt een nieuw tijdperk aan. Voor de toekomst richt Sanquin zich ook op preventieve gezondheidszorg.

Wetenschappelijk donorschap noemt Sanquin die ontwikkeling. De organisatie werkt hard aan manieren om haar unieke kennis in te zetten voor gezondheid in de brede zin. Zo krijgen donors (die dat wensen) straks meer informatie over hun eigen gezondheid, maar kun je als donor ook bijdragen aan wetenschappelijk onderzoek naar preventie. Ook in collectief opzicht is dat goed: het draagt bij aan de efficiency in de gezondheidszorg. En dat zorgt er weer voor dat onze zorg betaalbaar blijft. Een waardevolle ontwikkeling dus, voor mens én maatschappij.

Dit betekent ook dat de Sanquin voertuigen die dagelijks bij ziekenhuizen komen voor het leveren van bloedproducten en het ophalen van diagnostische monsters er anders uitzien. Ondanks de nieuwe uitstraling en mogelijk (tijdelijk) verminderde herkenbaarheid vragen we u ervoor te zorgen dat de chauffeurs toegang krijgen tot de gebruikelijke parkeerlocaties. We vertrouwen erop dat de nieuwe auto’s al snel tot het vertrouwde beeld horen.